• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تاکنون 30 شهروند افغانستانی در هند به دلیل ابتلا به کرونا جان سپردند

 تاکنون 30 شهروند افغانستانی در هند به دلیل ابتلا به کرونا جان سپردند

در حالی که ویروس کرونا در هند وضعیت را به شدت وخیم کرده است، مسئولان می گویند که تاکنون 30 تن از شهروندان افغانستان در این کشور بحران زده، به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

فرید ماموندزی سفیر افعانستان در هند گفته است که از نزدیک به دو هفته به این سو، حداقل 30 تن از شهروندان افعانستان در هند در نتیجۀ مبتلا شدن به ویروس کرونا، جان باختند.

ماموندزی به طلوع نیوز گفته که در میان جان باخت‌گان، 15 شهروند اهل هنود، یک دانشجو و تعدادی از مهاجران افغانستان شامل هستند.

این در حالیست که ویروس کرونا در هند به شدت در حال افزایش است و روزانه ده ها هزار نفر در این کشور به این بیماری مبتلا می شوند و تعدادی نیز جان می دهند.

همزمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند و وضع قرنطین در این کشور، وزارت امور خارجه از شهروندان کشور خواسته که از سفرهای غیرضروری به هند خودداری کنند.

دانشجویان افغانستان نیز در این این کشور از سفارت می‌خواهند تا در زمینۀ بازگشت شان به کشور با آنان، همکاری کنند.

بر بنیاد برخی از آمارها، هم اکنون در حدود 20 هزار تن از دانشجویان افغانستانی در دانشگاه‌های هند، سرگرم فراگیری تحصیلات هستند.

بر اساس آخرین گزارش پایگاه ورلد او مترز؛ تاکنون در هند 17 میلیون و 625 هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند و بیش از 586 هزار نفر دیگر نیز جان دادند.

  پربازدید ترین