• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس شورای عالی قرآنی افغانستان: مسلمانان باید با وحدت و یکپارچگی از قداست وعظمت قدس دفاع کنند

رییس شورای عالی قرآنی افغانستان: مسلمانان باید با وحدت و یکپارچگی از قداست وعظمت قدس دفاع کنند

رییس شورای عالی قرآنی افغانستان در جمع نمازگزاران گفت: مسجد الاقصی بعنوان اولین قبله ی مسلمانان مطرح است و باید مسلمانان با وحدت و یکپارچگی از قداست و عظمت قدس دفاع کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج عباس حسن زاده رییس شورای عالی قرآنی افغانستان در جمع نمازگزاران گفت: مومنان روزه دار تلاش کنند در ادامه ماه رمضان ضمن دعا و نیایش به فکر نیازمندان وفقیران باشند ودر این مسیر دست خانواده های شهدا و یتیمان و بی سرپرستان را بگیرند.

آقای حسن زاده در ادامه ی سخنانش گفت: از فلسفه های ماه مبارک رمضان این است که با تشنگی ها وخستگی ها به فکر روزهای سخت رستاخیز قیامت  بیفتیم ومواظب اعمال خودمان باشیم.

رئیس شورای عالی قرانی افغانستان در ادامه ی صحبتهایش افزود قران به موضوعات وچالشهای که ممکن است دامنگیر جامعه ی اسلام شود گفت: همه مسلمانان وظیفه دارد تا از جنگ ونزاع دست بردارد وبه خشونت ونا امنی باید خاتمه دهد. امید است در کشور ما صلح وامنیت پایدار حاکم شود تا مردم وجوانان به ارامی درس های شان را بخوانند ولذت صلح وارامی را بچشند.

این فعال قرانی گفت: قران به ما مسلمانان سفا رش میکند تا بین خود وحدت وهمدلی وهمبستگی داشته باشیم وبا صف واحد اقتدار خودرا بدست آوریم. زیرا جنگ ونزاع واختلاف باعث سستی در زندگی انسانها می شود.

آقای حسن زاده در پایان سخنانس به موضوع مهم  روز قدس که هرساله در آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان برگزار می شود اشاره کرد و گفت: مسجد الاقصی بعنوان اولین قبله ی مسلمانان مطرح است وباید مسلمانان با وحدت ویکپارچگی از قداست وعظمت قدس دفاع کند ودر برابر رژیم منحوس صهیونیستی ایستاده شود ومقابله نماید . وبنا به حکم حضرت امام خمینی (ره) از مردم مظلوم فلسطین حمایت نموده تا از زیر چکمه های خونین اسرائیل غاصب نجات پیدا کند.

  پربازدید ترین