• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

لزوم واکسیناسیون پاکبانان افغانستانی ساکن ایران

 لزوم واکسیناسیون پاکبانان افغانستانی ساکن ایران

 حجت نظری، عضو شورای شهر تهران بر لزوم واکسیناسیون پاکبانان مهاجر افغانستانی تاکید کرد و اظهار داشت که اگر واکسیناسیون براساس عناوین شغلی صورت گرفته، دیگر نباید میان پاکبان ایرانی و غیرایرانی تفاوتی وجود داشته باشد.

به نقل از ایسنا؛ حجت نظری، عضو شورای شهر تهران امروز یک‌شنبه (12 ثور) در جلسه هفتگی شورای شهر تهران گفت که خودداری از تزریق واکسین به پاکبانان افغانستانی به دلیل «نداشتن کد ملی» صورت گرفته است.

او تاکید کرده است که اگر واکسیناسیون براساس عناوین شغلی صورت گرفته، دیگر نباید میان پاکبان ایرانی و غیرایرانی تفاوتی وجود داشته باشد.
خودداری شهرداری تهران از تزریق واکسین کرونا به پاکبانان افغانستانی در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این کیانوش جهانپور، سخن‌گوی سازمان غذا و دارو ایران از واکسیناسیون اتباع افغانستان ساکن ایران حتی مهاجرانی که به صورت غیرقانونی در ایران به سر می‌برند، خبر داده بود.

براساس آخرین آماری که وزیر امور مهاجرین افغانستان در ماه دلو سال گذشته منتشر کرده، 2 و نیم میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران به سر می‌برند.

گفتنی است که در ماه‌های گذشته گزارش‌های متعددی درباره افزایش چالش‌های مهاجران افغانستانی حتی مهاجران قانونی منتشر شده و در برخی موارد مهاجران از حق باز کردن حساب بانکی، خرید سیم‌کارت تلفن همراه، خرید مسکن و خودرو محروم شده‌اند.

  پربازدید ترین