• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز واکسیناسیون پاکبانان غیر ایرانی در تهران

آغاز واکسیناسیون پاکبانان غیر ایرانی در تهران

به دنبال تأکید یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم واکسیناسیون کرونای پاکبانان(کارگران شهرداری) مهاجر افغانستانی، مشاور شهردار تهران گفته که رفع مشکل تزریق واکسن کرونا به کلیه پاکبانان اتباع غیرایرانی در حال پیگیری است و حتی در مناطقی انجام شده است.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران چند روز قبل بر لزوم واکسیناسیون کرونای پاکبانان مهاجر افغانستانی در این شهر تاکید کرد و اظهار داشت که اگر واکسیناسیون براساس عناوین شغلی صورت گرفته، دیگر نباید میان پاکبان ایرانی و غیرایرانی تفاوتی وجود داشته باشد.

به دنبال واکنش‌های گسترده به این سخنان، غلامحسین محمدی، مشاور شهردار تهران در توئیتی نوشت: «رفع مشکل تزریق واکسن به کلیه پاکبانان اتباع غیرایرانی در حال پیگیری است. حتی در بعضی مناطق با توجه به کارت سبز اقامت این واکسیناسیون انجام شده است(عکس زیر). انشالله برای سایرین هم انجام خواهد شد.»

از سوی دیگر، مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایران با بیان اینکه مهاجران افغانستانی در کنار ما در همین شهر زندگی می‌کنند و نمی‌شود که به آن‌ها واکسن نزنیم گفت: واکسیناسیون مهاجران افغانستانی بالای 80 سال در دست بررسی است.

قلیان با بیان اینکه در محله گلشهر مشهد تعداد زیادی از مهاجران افغانستانی زندگی می‌کنند، گفت: در طول این سال‌ها خدمات ما برای آن‌ها رایگان بوده، واکسن فلج اطفال، بررسی وضعیت سلامت نوزاد و دیگر خدمات بهداشتی که به شهروندان ایرانی می‌هیم برای اتباع افغانستانی هم رایگان بوده است.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در ایام کرونا مراکز بهداشت ما خدماتی که برای شهروندان ایرانی ارائه داده‌اند را به صورت رایگان در اختیار مهاجران افغانستانی هم قرار دادند، در «مرکز پنجتن» و «مرکز پورسینا» که در نزدیکی محل زندگی مهاجران است، تست کرونا از آن‌ها به صورت رایگان گرفته می‌شود و تفاوتی بین آن‌ها و شهروندان ایرانی وجود ندارد.

  پربازدید ترین