• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان: فلسطین و قدس اولویت نخست مسلمانان است

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان: فلسطین و قدس اولویت نخست مسلمانان است

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان اعلام کرد که با نزدیک شدن روز قدس همه مسلمانان باید به صورت یکپارچه صدای خود را علیه رژیم غاصب اسرائیل و همدستان آنها بلند کرده و فلسطین و قدس را اولویت نخست خود قرار دهند.

«محمدحسن جعفری» امروز چهارشنبه در مصاحبه ای اختصاصی به خبرنگار ایرنا گفت که روز جهانی قدس روز یکپارچگی امت اسلامی دربرابر رژیم اشغالگر اسرائیل می باشد  و این روز یادگار رهبر بزرگ جهان اسلام حضرت امام خمینی «ره» است که برای مسلمانان یک الگوی تمام عیار می باشد.

وی تصریح کرد: جمعه آخر ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس در تمام کشورهای اسلامی گرامی داشته می شود و مردم مسلمان افغانستان نیز در این روز به حمایت از فلسطین به پا می خیزند.

جعفری گفت: قدس احیای مجدد تاریخ فلسطین است تا امت اسلامی برای احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین فریاد خود را بلند کنند و حمایت خود را از قدس و فلسطین به گوش جهانیان برساند که جهان بداند مسلمانان قدس را فراموش نخواهند کرد.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان افزود: در این روز مسلمانان متعهد می شوند تا زمانی به حمایت از فلسطین و قدس ادامه دهند که رژیم اشغالگر را از سرزمین ملت فلسطین بیرون کنند.

به باور وی، اعاده حقوق و هویت مردم فلسطین با قدس گره خورده و امت اسلامی باید متحدانه علیه این رژیم غاصب حرکت کرده و در این روز همبستگی خود را به نمایش بگذارند.

این سیاستمدار افغان افزود: هرچند امسال چالش گسترش دوباره ویروس کرونا و ناامنی نیز مطرح است اما با وجود آن باید همه دست بدست هم داده و فریاد مظلومیت فلسطین را سردهیم.

وی گفت: اولویت نخست جهان اسلام آزادی قدس و فلسطین است و این اولویت را باید مورد توجه قرار دهیم.

این آگاه سیاسی اضافه کرد: با تأسف در شماری از کشورهای اسلامی دولت‌ها بجای ایستادن در کنار فلسطین با دشمنان آنان همدست شده و در حال تیشه زدن به ریشه خود و اسلام هستند و در تلاش برای برقراری رابطه دیپلماتیک با رژیم اشغالگر اند که تاریخ آنها را فراموش نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: تاریخ قضاوت خود را در باره این کشورها از جمله امارات عربی و بحرین خواهد کرد و مورد نفرین مسلمانان در تاریخ قرار خواهند گرفت.

به باور وی با ایستادگی و حمایت جهان اسلام دیری نخواهد بود که اشغالگران مجبور به ترک سرزمین فلسطین گردیده و از مرزهای اسلامی بیرون شوند اما برای رسیدن به این آرزو باید بصورت متحد و یکپارچه به مبارزه ادامه دهیم.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان گفت: با تأسف امروز کشورهای آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و عربی نیز با اشغالگران همدست گردیده و بجای اینکه در کنار ملت مظلوم فلسطین از حق آنها دفاع کنند در کنار متجاوز و غاصب ایستاده اند و برای جلوگیری از این وضعیت مسلمانان باید متحد شوند.

وی می گوید: هرچند ملت های مسلمان در هر کشور و سرزمینی که هستند متحدانه از فلسطین دفاع می کنند اما در برخی کشورهای اسلامی این دولت ها هستند که در مقابل ملت های خود قرار گرفته و از اسرائیل غاصب حمایت می کنند.

به باور جعفری، آمریکا و اسرائیل تلاش می کنند با هرقیمتی نه تنها حق ملت فلسطین را غصب کنند بلکه جلو پیشرفت در تمام کشورهای اسلامی را نیز بگیرند.

وی با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا و ترور دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ایران بواسطه مزدوران صهیونیست ها یاد آوری کرد که این افراد می توانستند در راستای مقابله باغرب و اسرائیل پیروز میدان شوند.

وی گفت: آمریکا و اسرائیل از وجود سلیمانی ‌ها و دانشمندان هسته ای ایران امنیت روحی و روانی خود را از دست داده بودند و به همین دلیل اقدام به ترور آنها کردند اما آنان باید بدانند که دیگر با ترور نمی توانند جلو پیشرفت در جهان اسلام را بگیرند زیرا این افراد دیگر انگشت شمار نیستند و با ترور جلو پیشرفت در کشورهای اسلامی گرفته نمی شود.

جعفری افزود: حزب رفاه ملی نیز در کنار مردم مسلمان افغانستان در روز قدس با قوت برای حمایت از فلسطین در صحنه حضور خواهد یافت و علیه گروه ها و کشورهای حامی اسرائیل غاصب صدا بلند خواهند کرد.

وی از عربستان و جمهوری اسلامی ایران خواست اختلاف‌ها را کنار بگذارند و متحد شوند و در راستای دفاع از اسلام و سرزمین های اسلامی مانند فلسطین عمل کنند.

  پربازدید ترین