• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روز جهانی قدس؛ آغاز شمارش معکوس پایان صبر مقاومت

 روز جهانی قدس؛ آغاز شمارش معکوس پایان صبر مقاومت

روز جهانی قدس امسال در حالی فرا میرسد که قدس شاهد انتفاضه گسترده ای علیه اشغالگران اسرائیلی است که از بیش از 7 دهۀ پیش سرزمین فلسطین را غصب کرده اند.

روز جهانی قدس در حالی فرا می رسد که رژیم اشغالگر اسرائیل گرفتار بحران است زیرا نتوانسته نقشه خود را برای به زانو درآوردن فلسطینی ها و اجبار آنها به پذیرفتن خواسته هایش و تحمیل زور به آنها اجرایی کند.

روز جهانی قدس در حالی فرا می رسد که برخی از سردمداران عرب مساله فلسطین را از یاد برده اند و فلسطین را به بهای ناچیزی فروخته اند و به پشتیبانی از اسرائیل اشغالگر پرداخته اند ولی فلسطینی ها همچنان در برابر رژیم اشغالگر با قدرت مقاومت می کند و در این اوضاع وظیفه همه مسلمانان است که به محور مقاومت بپیوندند و با همدیگر برای ازبین بردن این غده سرطانی متحد شونده غده ای که اشغالگران انگلیسی و استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه برای چپاول داشته ها و نداشته هایش کاشته اند.

مساله جدید در سال کنونی اینست که ملت فلسطینی برای رویارویی و درگیری مستقیم با اشغالگران به میدان آمده اند زیرا این ملت از بیش از 7 دهه پیش زیر فشار اشغالگران هستند و لوث وجود آنها را در خاک سرزمین شان می بینند . اخبار رسیده حاکیست که ملت فلسطین انتفاضه دیگری را برای آزادسازی سرزمین و نجات مقدساتش آغاز کرده است.

شیخ نعیم قاسم می گوید: فلسطینی ها به مقاومت خود در داخل سرزمینشان ادامه می دهد و حامیان ملت فلسطین در لبنان و سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه در کنار مقاومت به هر روش و امکانات ممکن ایستاده اند و از فلسطین حمایت می کند که در صدر آنها ملت ایران اسلامی قرار دارد.

ملت فلسطین روز به روز ثابت می کند که با وجود محاصره و سختی ها و تهدیدات و طرفداری برخی از سردمداران عرب از اسرائیل و عادی سازی روابط با این رژیم اشغالگر همچنان به آرمان های خود پایبند است و از حقوق پایمال شده خود دست نخواهد کشید و به همین دلیل مسلمانان و امت اسلامی باید برای حمایت از ملت فلسطین احساس مسئولیت بیشتری بکنند.

روز جهانی قدس در حالی فرا می رسد که نیروهای رژیم اشغالگر همچنان به تعدیات خود در حق ملت مسلمان فلسطین ادامه می دهند و آنها را از خانه و کاشانه خود آواره می کنند و شهرک نشینان صهیونیست را جایگزین آنها می کنند که وقایع منطقه شیخ جراح مؤید این مدعاست.

در آستانه روز جهانی قدس یک نوجوان فلسطینی 16 ساله به نام سعید یوسف محمد عوده با گلوله جنگی نیروهای اشغالگر به شهادت رسید نوجوانی که از ناحیه سینه هدف قرار گرفت و در بیمارستان رفیدیا جان به جان آفرین تسلیم کرد . این نوجوان در درگیری های کرانه باختری رود اردن و در منطقه اودلا در جنوب شهر نابلس هدف تیر جنگی قرار گرفت. شهرک نشینان صهیونیست نیز دیشب چهارشنبه به همراه پلیس اسرائیل به زد و خورد با فلسطینی ها در خیابان های قدس اشغالی پرداختند.

در آستانه روز جهانی قدس دو جوان دیگر که جراحات یکی از آنها وخیم است، به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی در منطقه اودلا زخمی شدند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در کنفرانس مجازی "تریبون واحد برای احیای روز جهانی قدس" گفت: حضور ملت فلسطین در میدان اقتضا می کند که هر عرب و مسلمان و آزاده ای در جهان به حمایت از قدس بپردازد.

سیدحسن نصرالله افزود: اسرائیلی ها بهتر از دیگران می دانند که رژیم آنها سرانجام فروخواهد پاشید و باید سرزمین فلسطین را که اشغال کرده اند، دیر یا زود ترک کنند. ملت فلسطین روز به روز بهتر از قبل ثابت می کند که دست از حقوق و آرمان های خود نمی کشد و همین امر وظیفه سنگین تری را بر دوش امت اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین می گذارد . سپری شدن دوران ترامپ و طرفداران سرسختش در منطقه و همچنین معامله قرن ایجاب می کند که احساس مسئولیت بیشتری بکنیم و و به پایداری خود ادامه بدهیم زیرا مقاومت از خطرناک ترین مرحله که موجودیتش را هدف گرفته بود، عبور کرده است.

قدس و دیگر اراضی اشغالی فلسطین مسائلی اعتقادی و انسانی و اسلامی هستند که همه مسلمانان جهان باید به حمایت از آنها بپردازند حتی اگر با حرف باشد.

با توجه به موارد مذکور، ما شاهد اصرار آمریکا برای نگه داشتن نیروهای خود در منطقه خصوصاً در عراق و سوریه برای حفاظت از رژیم اشغالگر اسرائیل در برابر هر گونه عملیات ضد صهیونیستی هستیم.

در همین راستا، مقاومت عراق اعلام می کند: بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از عراق گامی پیشدستانه برای بیرون راندن اشغالگران از فلسطین است و مقاومت عراق در سالگرد روز جهانی قدس کاملاً مطمئن است که آزادسازی عراق از نیروهای اشغالگر آمریکایی آزادسازی قدس را نزدیک تر و قطعی تر می کند و این وعدۀ ما به همه آزادگان جهان و ملت فلسطین است.

فلسطینی ها در دو روز گذشته به رژیم اشغالگر درباره ادامه دادن به توسعه طلبی های خود هشدار دادند و در همین راستا، محمد ضیف فرمانده گردان های قسام اعلام کرد که مقاومت فلسطین به حمایت از فلسطینی های ساکن منطقه شیخ جراح خواهد پرداخت . مقاومت فلسطین هم اعلام کرد همه گروه های مقاومت از فلسطینی های منطقه شیخ جراح حمایت می کنند و آماده عملی کردن هشدارها برای حمایت از فلسطینی های قدس هستند.

مشیر المصری عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم اعلام کرد: پیام فرمانده گردان های قسام به سرکردگان رژیم اشغالگر واضح و روشن بود به این معنی که مقاومت، فلسطینی های منطقه شیخ جراح را در برابر توسعه طلبی های رژیم اشغالگر تنها رها نخواهد کرد و به شهرک نشنیان صهیونیستی اجازه نخواهد داد که بار دیگر صحن های مسجد الاقصی را با لوث وجود خود آلوده کنند و دشمن صهیونیستی سرانجام هزینه گزاف حماقت های خود را پرداخت خواهد کرد زیرا قدس خط قرمز و بازی کردن با آتش است و مقاومت کار خود را خواهد کرد و سردمداران اسرائیلی بهای حماقت های خود را خواهند داد.

پیام توئیتری فرمانده گردان های قسام مبنی بر حمایت از ساکنین منطقه شیخ جراح با واکنش های طرفدارانۀ فلسطینی ها همراه شد، پیامی که بیانگر آغاز شمارش معکوس برای پایان صبر مقاومت است.

  پربازدید ترین