• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خلیل زاد: افغان ها نیاز به آتش بس دائمی دارند

خلیل زاد: افغان ها نیاز به آتش بس دائمی دارند

فرستاده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان یک بار دیگر تأکید کرد که آمریکا در کنار افغان‌ها ایستاد است، ولی با ابن هم افغان‌ها نیاز به یک توافق سیاسی و آتش‌بس دائمی دارند.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان شب گذشته در توییترش از اعلام آتش‌بس طالبان به مناسب عید سعید فطر استقبال کرده است.

او نوشته که افغانستان در هفته‌های اخیر شاهد خشونت‌های وحشتناک بوده است و مردم افغانستان نیز قیمت آن را پرداخته‌اند.

خلیلزاد افزوده که مردم افغانستان سزاوار یک توافق سیاسی و آتش‌بس دایمی هستند و ما خواهان مذاکرات سریع میان افغان‌ها، توافق سیاسی و ختم این جنگ بی‌معنا هستیم.

نماینده‌ ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان تأکید کرده است که افغان‌ها نیز مشتاقند که به توافق سیاسی برای ختم جنگ در کشورشان دست یابند.

این درحالی است که دو روز پیش طالبان اعلام کرد که برای سه روز عید فطر از سوی این گروه، آتش بس برقرار می شود و در این مدت حملات تعرضی‌شان را متوقف و در برابر حملات طرف مقابل از خود دفاع کنند.

 عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی نیز در واکنش به اعلام آتش‌بس سه روزه از سوی طالبان، گفته بود که برقراری آتش‌بس کوتاه‌مدت فرصت کوتاه آرامش را برای مردم فراهم می‌کند، اما راه‌حل اساسی و دایمی برای حل مشکل کشور نیست.

  پربازدید ترین