• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عضو ارشد حماس: اروپایی ها از ما خواستند که شلیک موشک ها را متوقف کنیم

 عضو ارشد حماس: اروپایی ها از ما خواستند که شلیک موشک ها را متوقف کنیم

پس از حملات راکتی و موشکی گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین به سمت سرزمین‌های اشغالی، عضو ارشد حماس خبر داد که اروپایی‌ها به این جنبش ابلاغ کرده‌اند که اگر حملات راکتی را متوقف نکنند،‌ در سازندگی غزه مشارکت نخواهند کرد.

«موسی ابومرزوق» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (چهارشنبه)، خبر داد که طرف‌های اروپایی از این جنبش خواسته‌اند که حملات خود را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، عضو ارشد حماس در این خصوص گفت: «اروپایی‌ها با ما ارتباط برقرار کردند و به ما ابلاغ کردند که موشک‌های کوتاه‌برد خود را متوقف کنیم در غیر این صورت آن‌ها در سازندگی غزه مشارکت نخواهد کرد».

ابو مرزوق افزود: «به آن‌ها گفتم که [شلیک] موشک‌های کوتاه‌برد را متوقف می‌کنیم و از موشک‌های دوربُرد استفاده خواهیم کرد».

این اظهارات در حالی بیان شده است که رسانه‌های خبری بعدازظهر امروز از از سرگرفته شدن حملات راکتی گسترده گروه‌‌های مقاومت علیه شهرک‌های صهیونیستی خبر دادند.

شامگاه روز گذشته نیز«کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در پیامی تصویری پس از حمله راکتی گسترده به شهرهای عسقلان و اشدود اشغالی به رژیم صهیونیستی هشدار حمله به تل‌آویو را داد که پانزده دقیقه مانده به پایان ضرب‌الاجل تعیین‌شده 130 موشک به سمت این شهر روانه کرد.

منابع صهیونیستی بامداد امروز نیز از حمله موشکی گسترده گروه‌های مقاومت به تل‌آویو خبر دادند که «ابوعبیده» سخنگوی نظامی القسام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله برای نخستن بار از موشک‌های SH85 استفاده شده است.

مطابق با گزارش منابع صهیونیستی در حملات موشکی و راکتی مقاومت به بخش‌های مختلفی از سرزمین‌های اشغالی پنج صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند و بیش از صد نفر زخمی شده‌اند.

در عین حال، رسانه‌های صهیونیستی از وارد شدن خسارت‌های گسترده به ساختمان‌های و تأسیسات در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

  پربازدید ترین