• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اتمر: افغانستان از حق مشروع و قانونی مردم فلسطین حمایت می کند

 اتمر: افغانستان از حق مشروع و قانونی مردم فلسطین حمایت می کند

 وزیر خارجه کشورمان در تماس با همتای فلسطینی خود تشدید حملات علیه مردم فلسطین را محکوم کرد و تاکید نمود که افغانستان از حق مشروع و قانونی مردم فلسطین برای داشتن دولت مستقل حمایت می‌کند.

«حنیف اتمر» وزیر خارجه کشور در تماس تلفنی با «ریاض‌المالکی» وزیر خارجه فلسطین تشدید حملات و تجاوز بر حریم مردم فلسطین در جریان ماه مبارک رمضان و روزهای عید سعید فطر را محکوم کرد.

وی تاکید کرد که این حملات خونبار برای کشورهای اسلامی و ملت‌های صلح‌دوست جهان پذیرفتنی نیست و باید خشونت‌ها در منطقه متوقف شود.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه، حنیف اتمر همچنین مراتب همدردی اشرف غنی رئیس جمهور و مردم کشورمان را به خاطر شهادت ده‌ها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان به دولت و مردم فلسطین ابراز داشت و برای زخمی‌های این حملات از خداوند شفای عاجل استدعا کرد.

اتمر با ابراز همبستگی ملت افغانستان با مردم رنجدیده فلسطین، اظهار داشت که افغانستان از حق مشروع و قانونی مردم فلسطین برای داشتن دولت مستقل، با مرزهای مندرج در قطعنامه 1967 شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌نماید.

پیش از این نیز «عادله راز» نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل از شورای امنیت و مجمع عمومی این سازمان خواسته بود تا براساس قطعنامه‌های موجود اقدامات لازم را برای تامین صلح در فلسطین عملی سازد.

نماینده دائم کشورمان که معاون و گزارش دهنده کمیته «اعمال حقوق مسلم مردم فلسطین» نیز هست گزارش سالانه این کمیته را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد.

کمیته اعمال حقوق مسلم مردم فلسطین، با قطعنامه 3376 مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1975 با هدف ایجاد یک برنامه برای «قادرساختن مردم فلسطین برای اعمال حق مسلم تعیین سرنوشت بدون مداخله خارجی، استقلال ملی و اقتدار ملی؛ و بازگشت به خانه و املاک‌شان» تشکیل شد.

  پربازدید ترین