• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غزه مظلوم اما مقتدر و عزتمند

غزه مظلوم اما مقتدر و عزتمند

غزه سرزمینی کوچک در فلسطین اما با مردمانی مقاوم که امروز به نماد مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تبدیل‌شده است. اگر روزگاری این رژیم جعلی سرمست از جنگ شش روزه و شکست دولتهای عربی، تحقق رؤیای از نیل تا فرات را در سر می پروراند، امروز مقاومت مردم مظلوم غزه افسانه شکست ناپذیری این رژیم را به سخره گرفته و ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین را به نمایش گذاشته است و نشان داد همانگونه که سید مقاومت سید حسن نصر الله به درستی اشاره کرد: اسرائیل سستر از خانه عنکبوت است.

نبردهای چند روزه اخیر به خوبی نشان داد که دیگر فلسطین آن سرزمینی نیست که صهیونیست ها در آن یکّه تازی کنند و معادلات امروز به نفع مقاومت و مردم فلسطین رقم خورده و آنان دست برتر را دارا هستند.

یورش وحشیانه و حملات غیر انسانی رژیم غاصب صهیونیستی به غزه در مقطع کنونی چند هدف را دنبال می کند.

1. تحت الشعاع قرار دادن افتضاح اخیری بود که این رژیم در ماجرای اصابت موشک به نزدیکی تأسیسات هسته ای دیمونا متحمل شد که با یک خطای محاسباتی دیگر همراه شده و همچون سامانه گنبد آهنین (بخوانید کاغذین) به سوی خود آنها بازگشت و موشک های مقاومت ناکارآمدی این سامانه را برای بار چندم به اثبات رساندند و ثابت کردند که افسانه سرایی این رژیم در مورد این سامانه دفاعی چه میزان غیر واقعی بوده است و تجدید نظر در خریداری این سیستم دفاعی می تواند خسارت سنگینی برای این رژیم به همراه داشته باشد.

2. سرپوش گذاشتن بر مشکلات و شرایط نابسامان داخلی نیز از دیگر اهداف این رژیم در حمله به غزه در شرایط کنونی است. مشکلاتی از قبیل مسائل اقتصادی که کرونا نیز آن را تشدید کرده و شکاف های اجتماعی در حال گسترش نه فقط میان یهودیان و اعراب بلکه میان یهودیان و افراطیون صهیونیست، تشکیل نشدن کابینه دولت و مسأله مهاجرت معکوس در کنار پرونده‌های فساد نتانیاهو رژیم صهیونیستی را از درون با چالش های داخلی بزرگی مواجه ساخته است و این رژیم با چنین اقدامی به نوعی فرافکنی نموده و به دنبال کسب اعتباری برای خود است.  برآورد اسرائیل و مجموعه‌های امنیتی و نظامی این رژیم این بود که  تل‌آویو می‌تواند در کوتاه‌مدت موضوع را مدیریت و جمع کند اما این اتفاق رخ نداده و در مقابل پاسخ موشکی مجموعه یگان‌های مقاومت فلسطین ناتوان مانده و در نتیجه حملات مقاومت تمام سازمان‌ها و ارگان‌های خصوصی و دولتی اسرائیل تعطیل شده و ترس همگانی ناشی از این حملات سراسر سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفته است و امنیت که راهبردی ترین دغدغه این رژیم بود

3.ضربه زدن به توان دفاعی حماس و از بین بردن موشکهای مقاومت.در این راستا سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: هدف از این حملات، ضربه زدن به مواضع زیرزمینی حماس در مناطق شمالی و شرقی نوار غزه بوده است.

4. تأثیر بر تحرکات کرانه باختری و به اصطلاح زهر چشم گرفتن از آنها با حمله به غزه. در پی ورود مقاومت به حمایت از اهالی بیت المقدس و به خصوص محله شیخ جراح و خیزش و قیام سراسری مردم در سرزمین های اشغالی بویژه کرانه باختری، این رژیم با هدف تأثیر و سرکوب این تحرکات، حمله به غزه را ترتیب داد تا مقاومت مناطق مختلف فلسطین را تحت تأثیر قرار دهد.

اما پدیده بی نظیر و شوق آفرین حضور جمع کثیری از فلسطینی ها، اردنی ها، لبنانی ها و سوری ها در پشت مرزهای فلسطین اشغالی در حمایت از مردم غزه و مقاومت نشان داد که علی رغم انفعال کشورهای عربی در برابر رژیم صهیونیستی، ملتهای منطقه بیدارتر از گذشته آماده از بین بردن ریشه این غده سرطانی هستند و این مسأله دردآور و سهمگین تر از موشک های مقاومت برای این رژیم غاصب خواهد بود.

  پربازدید ترین