• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کاخ سفید ضمن چشم پوشی از جنایات رژیم اشغالگر: حملات راکتی حماس باید متوقف شود

 کاخ سفید ضمن چشم پوشی از جنایات رژیم اشغالگر: حملات راکتی حماس باید متوقف شود

سخنگوی کاخ سفید بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواستار توقف پاسخ راکتی جنبش مقاومت فلسطین به این جنایات شد.

«جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری دوشنب بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین خواستار توقف حملات راکتی حماس شد.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش مدعی شده بود واکنش رژیم اسرائیل به حملات راکتی گروه‌های مقاومت فلسطین، مفرط نبوده است. او گفت: « «یکی از چیزهایی که تاکنون شاهد بوده‌ام این است که واکنش مفرطی اتفاق نیفتاده است.»

در نشست خبری جمعه، یک خبرنگار از سخنگوی کاخ سفید پرسید آیا جو بایدن هنوز هم حملات رژیم صهیونیستی را با پاسخ راکتی گروه‌های مقاومت «متناسب» می‌داند یا خیر.

جنیفر ساکی در پاسخ به این سوال گفت جو بایدن طی روزهای گذشته دو تماس تلفنی با مقام‌های منطقه برقرار کرده. او در ادامه گفت: «[بایدن] در آن تماس‌ها بر ضرورت توقف شلیک راکت از سوی حماس به سوی اسرائیل تأکید کرد و یکبار دیگر حق اسرائیل برای دفاع از خودش را مورد تأکید قرار داد.»

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد بر اساس آنچه از گزارش‌ها متوجه شده بیش از 3000 راکت از غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال 1967 میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال 1967 هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

  پربازدید ترین