• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پوتین دستور تخلیه اتباع روسیه از نوار غزه را صادر کرد

 پوتین دستور تخلیه اتباع روسیه از نوار غزه را صادر کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور تخلیه اتباع این کشور و نیز کشورهای همسود (تعدادی از جمهوریهای شوروی سابق) را از نوار غزه صادر کرد.

این دستور پوتین  در پورتال اخبار حقوقی روسیه منتشر شده و بر اساس آن اتباع روس و کشورهای همسود به صورت داوطلبانه از غزه تخلیه خواهند شد.  

در فرمان کتبی رئیس جمهوری روسیه گفته شده است : در رابطه با بدتر شدن اوضاع نوار غزه بر اثر عملیات نظامی نیروهای مسلح اسراییل باید تخلیه اتباع روس و کشورهای عضو جامعه همسود از غزه در صورت داشتن تمایل برای ترک این منطقه صورت گیرد.  

پوتین در دستور خود، وزارت خارجه، موقعیت های اضطراری روسیه و سرویس اطلاعات خارجی این کشور را موظف کرد تاریخ معین و فرمت برای تخلیه شهروندان روس و کشورهای همسود از غزه را مشخص کنند.  

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (20 ثور) حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات حدود 230 فلسطینی شهید و یک هزار و 507 نفر دیگر زخمی شدند.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به راکت باران سرزمین‌های اشغالی فلسطین کرده و بر اساس برآوردها تا کنون حدود 4 هزار راکت به سوی «خانه عنکبوتی اسراییل» شلیک کرده که موجب هراس شدید سران رژیم صهیونیستی شده و بسیاری از کارشناسان منطقه‌ای پیام این تحولات را عیان شدن بیش از پیش آسیب‌ پذیری شدید این رژیم ارزیابی کرده‌اند.

  پربازدید ترین