• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نظرسنجی؛ محبوبیت فلسطینیان در میان مردم آمریکا بیشتر شده است

 نظرسنجی؛ محبوبیت فلسطینیان در میان مردم آمریکا بیشتر شده است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که در پی تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، محبوبیت فلسطینیان در میان مردم آمریکا بسیار بیشتر از قبل شده است.

طبق نتایج نظرسنجی جدید «مؤسسه عربی آمریکایی» (AAI) که به صورت آنلاین انجام گرفت، اکثر آمریکایی‌ها از تشکیل دولت فلسطین و مشروط کردن کمک به صهیونیست‌ها به توقف شهرک‌سازی در اراضی اشغالی حمایت کردند.

نظرسنجی فوق بر اساس نمونه‌ای از بیش از یکهزار آمریکایی است که نتایج آن 27 می (6 خردادماه) منتشر شد و نشان می‌دهد در حالیکه نگرش آمریکایی‌ها در مقایسه با گذشته که حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی بیشتر بوده است، هم‌اکنون به سمت یک نگاه متعادل‌تر رفته است و حتی بسیاری از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های طرفدار تل‌آویو نیز در مقایسه با گذشته چندان از مواضع صهیونیست‌ها حمایت نمی‌کنند.

طبق نتایج این نظرسنجی، حدود سه چهارم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی خواهان حقوق برابر فلسطینیان و صهیونیست‌ها بودند که از آن میان در مجموع 80 درصد از دموکرات‌ها و 67 درصد از جمهور‌ی‌خواهان چنین نظری داشتند.

این بررسی‌های جدید نیز نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از آمریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، تأکید داشتند که تشکیل دولت فلسطینی مستقل باید بخشی از راه‌حل دو دولتی برای درگیری‌های فلسطینیان و صهیونیست‌ها باشد و تنها 12 درصد نظر مخالف داشتند.

«جیمز زاگبی» بنیانگذار و رئیس مؤسسه AAI به وبگاه «عرب نیوز» گفت که مدتی است که رویکرد مردم آمریکا نسبت به تنش‌های میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها تغییر کرده است.

وی در این خصوص توضیح داد:‌ «رسانه‌های آمریکا به فلسطینیان روی آورده‌اند. کنگره فضایی را به سخنرانان طرفدار فلسطین داده است و حتی دموکرات‌های طرفدار اسرائیل نیز تاحدودی رویکرد خود را متعادل‌تر کرده‌اند زیرا نسل جدیدی از مردم آمریکا پیشرو این تغییر رویکرد هستند و حتی جوانان آمریکایی طرفدار انجیل نیز مواضع قدیمی خود در حمایت از اسرائیل را تغییر دادند».

بنیانگذار و رئیس مؤسسه AAI همچنین ادامه داد که تمایل دموکرات‌ها به فلسطینیان در مقایسه با قبل بیشتر شده است.

زاگبی در این خصوص توضیح داد: «قابل توجه است که دموکرات‌ها در حال حاضر فلسطینیان را محبوب‌تر از اسرائیلی‌ها می‌دانند».

طبق این گزارش، با تلاش‌های نمایندگان دموکرات کنگره همچون «الکساندریا اوکاسیو کورتس»، «الهان عمر» و «رشیده طلیب»، مسئله فلسطینیان هم‌اکنون بیشتر از قبل مورد توجه دموکرات‌های کنگره قرار گرفته است و حتی آن دسته از دموکرات‌های حامی رژیم صهیونیستی همچون «چاک شومر»، رهبر اکثریت سنا و «باب منندز» سناتور ارشد ایالت «نیوجرسی» نیز از مواضع ضداسرائیلی خود کوتاه آمده‌اند و مواضع تند پیشین خود را تاحدودی متعادل‌تر کرده‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که در مجموع 30 درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به سؤالی درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی تأکید کردند که رژیم صهیونیستی بیش از حد به زور متوسل شده است.

طبق نتایج این نظرسنجی، 51 درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این بررسی و تحقیق گفتند که تلاش رژیم صهیونیستی در آواره کردن فلسطینیان از خانه‌هایشان در منطقه «شیخ جراح» اشتباه بوده است و تنها 26 درصد از آن‌ها از این اقدام رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

در بخشی از این بررسی به تصمیم دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای پیشبرد قرارداد تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی نیز اشاره شد که نتایج به دست آمده نشان داد که 43 درصد از مجموع شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با تلاش دموکرات‌های کنگره برای توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی موافق بودند.

جنگ 12 روزه از 20 اردیبهشت آغاز شد، زمانی که ضرب الاجل مقاومت به رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم پایان تجاوزها در قدس و مسجدالاقصی به پایان رسید.

مقاومت فلسطین بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردغ موضوعی که باعث شد مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی به ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین اذعان کنند.

رژیم صهیونیستی در واکنش به ناکامی خود در متوقف کردن توانمندی راکتی و موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین، به حملات وحشیانه و کور علیه غیرنظامیان، ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های نوار غزه دست زد.

در نتیجه این حملات 255 فلسطینی شهید شدند که در میان آنها 66 کودک، 39 زن و 17 سالخورده دیده می‌شود و بیش از 1948 نفر نیز زخمی شده‌اند.

علی‌رغم آن‌که بسیاری از دولت‌های غربی در مقابل جنایات صهیونیست‌ها سکوت پیشه کردند اما افکار عمومی جهان همچنان با برگزاری تظاهرات‌های گسترده به حمایت از فلسطینیان ادامه دادند.

منابع رسانه‌ای گزارش کردند که در ادامه حمایت‌های افکار عمومی جهان از مردم فلسطین به دنبال جنگ 12 روزه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و نوار غزه، حامیان فلسطین شنبه (دیروز) در پایتخت آمریکا تظاهرات کردند.

  پربازدید ترین