• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کسب مقام نخست المپیاد ریاضی توسط دانشجوی افغانستانی/دوست دارم در ایران تحصیل کنم

 کسب مقام نخست المپیاد ریاضی توسط دانشجوی افغانستانی/دوست دارم در ایران تحصیل کنم

«محمد مسیح حمیدی» دانشجوی افغانستانی که به ادامه تحصیل در ایران علاقه دارد، در سال سوم رشته ریاضیات دانشگاه صنعتی شریف، مقام نخست المپیاد ریاضی را کسب کرد.

در المپیاد علمی دانشجویان ایران که هزار و 677 نفر به رقابت پرداختند، «محمد مسیح حمیدی» دانشجوی افغانستانی دانشگاه صنعتی شریف تهران، مقام نخست در رشته ریاضی را کسب کرد.

این نخستین بار است که یک دانشجوی افغانستانی در بخش ریاضی مقام نخست المپیاد را کسب می‌کند.

حمیدی که متولد تیرماه 1372 در مشهد، پیش از توانسته بود با رتبه 811 در کنکور سراسری به دانشگاه صنعتی شریف راه یابد و در رشته ریاضی محض تحصیلاتش را ادامه دهد.

وی از دوره دبیرستان به ریاضی علاقه داشته است و به همین دلیل نیز در دانشگاه ریاضی محض را برگزیده است.

دانشجوی نخبه کشورمان گفته است که از طریق یکی از دوستانش باخبر شده است که مقام نخست المپیاد ریاضی را کسب کرده است.

حمیدی درباره مشکلاتش به عنوان یک مهاجر افغانستانی خاطرنشان کرد که در مدرسه به دلیل اینکه مهاجر افغانستانی بودیم با مشکلاتی مواجه بودیم، مثل مشکل مالی و مشکل در ثبت نام با تاخیر در مدرسه، اما من هیچ وقت به این مشکلات اجازه ندادم که من را از رسیدن به اهدافم باز دارد. به جوانان، نوجوانان و بچه‌های مهاجر افغانستانی هم توصیه می‌کنم نه تنها به مشکلات اجازه ندهید که شما را از رسیدن به اهداف تان باز دارد که از آن‌ها به عنوان یک فرصت استفاده کنید.

وی در پاسخ به پرسش شهرآرا درباره آرزویش در رشته ریاضی می‌گوید: خیلی دوست دارم شرایطی فراهم شود تا بتوانم روی مسائل و موضوعات ریاضی پژوهش کنم و در یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا در مقطع دکتری تحصیل کنم.

دانشجوی نخبه کشورمان تصریح کرد که دوست دارم در ایران ادامه تحصیل بدهم، به هرحال زبان من فارسی است و در همین کشور به دنیا آمدم و بزرگ شدم، در این کشور خاطره دارم و خانواده و دوستانم در همین کشور زندگی می‌کنند.

  پربازدید ترین