• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شکست بزرگ برای نتانیاهو؛ بنت و لاپید بالاخره موفق به تشکیل کابینه شدند

 شکست بزرگ برای نتانیاهو؛ بنت و لاپید بالاخره موفق به تشکیل کابینه شدند

منابع صهیونیستی گزارش دادند که مخالفان نتانیاهو به رهبری یائیر لاپید برای تشکیل کابینه ائتلافی به توافق دست یافتند و به زودی اسامی کابینه به رئیس این رژیم ارسال خواهد شد.

ساعاتی مانده به پایان‌ مهلت رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت، رسانه‌ها گزارش دادند که با موافقت یائیر لاپید رئیس حزب «یش عتید» با پیوستن لیست مشترک عربی به ائتلاف تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی، وی ابزار لازم برای تشکیل کابینه را به دست آورده و قرار است لیست کابینه را به رئیس رژیم صهیونیستی تحویل دهد.

رسانه‌های صهیونیستی، تشکیل چنین کابینه‌ای را به منزله پایان بنیامین نتانیاهو بعد از 12 سال حضور در این سمت خوانده‌اند.

براساس گزارش خبرنگاران محلی، احزاب تشکیل دهنده ائتلاف همگی توافق جدید را امضا کردند که طبق آن نخست وزیری دوره‌ای  "لاپید-بنت" جانشین بنیامین نتانیاهو خواهد شد.

براساس گزارش شبکه الجزیره، یائیر لاپید طی نامه ای به رئیس رژیم صهیونیستی اطلاع می‌دهد که با موافقت 7 حزب می‌تواند کابینه جدید تشکیل دهد.

براساس گزارش اسپوتنیک، دفتر رئیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که نفتالی بنت رئیس حزب یامینا به مدت دو سال نخست وزیر و یائیر لاپید نیز نخست وزیر علی البدل خواهد بود.

رادیو رژیم صهیونیستی در این باره نوشته، لاپید توافق بزرگ برای برکناری نتانیاهو از قدرت را به سرانجام رساند.

این در حالیست که روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، عصر (چهارشنبه)، گزارش داده بود که حزب «یش عتید» درخواست «لیست مشترک عربی» (ائتلاف اعضای عرب پارلمان رژیم صهیونیستی) برای پیوستن به ائتلاف تشکیل کابینه را نپذیرفته است.

لاپید، بامداد روز چهارشنبه، موفق شده بود با «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی‌-سفید» برای تشکیل کابینه به توافق برسد.

یائیر لاپید که از سوی رئیس رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شده بود تا ساعت 23:59 به وقت محلی فرصت داشت تا اعلام کند که قادر به تشکیل کابینه است یا خیر؛ در غیر این صورت، مجوز اعطاشده به او به کنست بازگشت می‌خورد.

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه گزارش داده بود نفتالی بنت، رئیس حزب «یامینا» و یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید با تشکیل کابینه ائتلافی موافقت کرده‌اند. در این توافق مقرر شد که ابتدا بنت تا سپتامبر 2023 نخست‌وزیر شود و پس از آن لاپید تا نوامبر 2025 این سمت را به عهده بگیرد.

  پربازدید ترین