• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فیلم تکان دهنده از حمله زندانبانان صهیونیست به ده ها اسیر فلسطینی

 فیلم تکان دهنده از حمله زندانبانان صهیونیست به ده ها اسیر فلسطینی

 یک روزنامه عبری زبان برای نخستین‌بار تصاویر تکان‌دهنده از حمله وحشیانه زندانبانان صهیونیست به اسرای حماس در زندان النقب در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد.

برای نخستین‌ بار یک روزنامه عبری‌زبان و صهیونیستی، ویدیویی از ضرب و جرح ده‌ها اسیر فلسطینی را در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد.

در پی انتشار این خبر و تحریک احساسات مردم فلسطین، پایگاه خبری «عربی 21&raquoدیروز (جمعه - 11 ژوئن) به نقل از باشگاه اسیر فلسطینی نوشت که این ویدیو بیانگر هجوم وحشیانه نیروهای اشغالگر علیه اسرا در زندان النقب است که در تاریخ 2;، 4 مارس 2019 صورت گرفته و طی بیش از ده‌ سال گذشته، یکی از خشونـت‌بارترین حملات صورت گرفته علیه اسرا است که طی آن، ده‌ها اسیر مجروح شدند.


روزنامه هآرتص با انتشار این ویدیو در توضیح ان نوشت که هیچ یک از عاملان این حمله و تجاوز بازخواست و محاکمه نشدند و پرونده نیز بسته شد. این در حالی بود که دست‌کم 10 زندانبان اسرائیلی با استفاده از باتوم، اقدام به ضرب و جرح  55 زندانی کردند و سپس آنان را ساعتها به طور دست بسته بر روی زمین رها کردند.

این روزنامه نوشت که دلیل این حمله به اسرای فلسطینی، چاقو خوردن دو زندانبان صهیونیست در این زندان بود. پس از این حمله که توسط دوربین‌های مداربسته زندان النقب، ضبط شده، رئیس زندان ارتقای درجه یافت و به فرماندهی منطقه‌ای در اداره امور زندان‌های اسرائیل رسید.

بر اساس این گزارش، دست‌کم 10 زندانبان در این ویدیو به زندانیان حمله می‌کنند اما واحد تحقیق پلیس 433، تنها چهار نفر از آنها را بازجویی کرد و در نهایت پرونده را به بهانه نامشخص بودن مجرم این امر، بست.

این روزنامه عبری زبان اعلام کرد، این حادثه در روز 24 مارس 2019 و زمانی که اداره زندان، برای شنیدن مکالمات تلفنی مخفیانه اسرا دستگاه های استراق سمع نصب کرد، روی داد. نصب این سامانه موجب ایجاد تنش شدید میان اسرای فلسطینی و زندانبانان و در نهایت حمله شماری از زندانبانان به بخش اسرای جنبش حماس شد.

بنا بر این گزارش، پس از ضرب و جرح اسرای فلسطینی در بخش زندانیان حماس، 15 اسیر برای درمان به بیمارستان سوروکا انتقال یافتند که حال دو نفر از آنها وخیم بود.

  پربازدید ترین