• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام تبریک علی احمدی رئیس هیئت فوتبال مهاجرین ولایت تهران برای صعود تیم ملی فوتبال افغانستان به مرحله نهایی جام ملت های آسیا

پیام تبریک علی احمدی  رئیس  هیئت فوتبال مهاجرین ولایت تهران برای صعود تیم ملی فوتبال افغانستان به مرحله نهایی جام ملت های آسیا

از این تیم حمایت کنیم
صعود غرور انگیز تیم ملی فوتبال افغانستان به مرحله نهایی جام ملت های آسیا را به کادر فنی ،مسئولان فدراسیون فوتبال در راس آن به جناب استاد کارگر و بازیکنان این تیم و ملت شریف افغانستان تبریک عرض میکنم و در ادامه این راه سخت آرزوی موفقیت های بیشتر دارم.

اما حالا که این تیم با شایستگی به مرحله نهایی جام ملت های آسیا صعود کرد ، بهتر است برای کمک به پیشرفت این تیم و همچنین کمک به کادر فنی بدور از تعصبات حاشیه ای نسبت به تیم و کادر فنی نکاتی را یاد آور شوم:
1. این تیم و کادر فنی آن نیاز به حمایت دولت ، فدراسیون فوتبال و همه ملت افغانستان دارد تا در مسیر پیشرفت خود به سر منزل مقصود برسد .
2. همچنان که در مقاله قبل ذکر کردم این تیم از نظر تاکتیک های تیمی و همچنین تکنیک های بازیکنان در درجه بسیار خوبی قرار دارد .
این تیم از نظر سبک بازی و تعادل در اجرای تاکتیک در مرحله بسیار خوبی است که میتوان گفت تا بحال نظیر خود را در سال های قبل با حضور مربیان بزرگ ندیده است ،اما انوش دستگیر ، در عین حال که مربی جوانی هست توانسته این تغییر بزرگ را به تیم بیاورد.
3. بازیکنان در تمامی پست های دارای تجربه و اعتماد به نفس بالا هستند ،بجز در پست کلیدی و اصلی یعنی دروازبانی ، شاید استفاده مداوم از اویس عزیزی و شانس ندادن به دیگر دروازبان های حاضر در اردو فکر خوبی نباشد .
در دو بازی اخیر افغانستان 3 گل دریافت کرد که در هر سه گل دروازبان مقصر بود خصوصا در باز با هند که کاملا واضح بود .
برای برگرداندن روحیه اویس عزیزی و بالا بردن اعتماد به نفس این بازیکن بهتر است از دروازبان های جوانتر استفاده شود که دیگر دروازبان ها هم خود را نشان دهند و رقابت در بین سایر دروازبان ها وجود داشته باشد .
4. یکی از ضعف هایی که در کل تیم مشهود بود این است که از نظر آمادگی جسمانی تیم کاملا آماده نبود و حدود دقیقه 75 به بعد دچار افت بدنی میشد ، که البته این قابل حل است ،امید که کادر فنی اهتمام بیشتری بگذارند.
5. حالا که تیم ملی به مرحله نهایی جام ملت ها صعود انتظار از تیم ملی و خصوصا از بازیکنان جوان مثل حسین زمانی بالا میرود، لذا انوش باید این شرایط را درک کند و بازیکنان جوان را طوری استفاده کند که بازیکن جوان بتواند جوابگوی خواسته های مربی و هم علاقه مندانش باشد ،این کار به او کمک خواهد کرد که دچار افت در بازی های ملی نشود.

در پایان یک بار دیگر تاکید میکنم که این تیم نیاز به حمایت های همه جانبه مربیان و صاحب نظران در عرصه فوتبال دارد و اگر هم نقدی وجود دارد طوری بیان شود که به پیکره تیم آسیبی نرسد.

با آرزوی موفقیت برای تیم ملی افغانستان

  پربازدید ترین