• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفر دو مهره سوخته نه ارزش برای آمریکا دارد و نه اهمیت برای مردم افغانستان!

سفر دو مهره سوخته نه ارزش برای آمریکا دارد و نه اهمیت برای مردم افغانستان!

 در آستانه سفر به آمریکا اشرف غنی برخی سران سیاسی و جهادی را در یک جلسه نمایشی تبلیغاتی جمع کرده تا با این پیام به آمریکا بروند که گویا از تمام مردم نمایندگی می کنند.

 آمریکا بازهم با دعوت از اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله سیاست اشتباه را در قبال افغانستان تعقیب می کند و همین سیاست اشتباه آمریکا راجع به افغانستان باعث شکست نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان گردید و شاید بعد از جنگ ویتنام این بزرگترین شکست آمریکا و ناتو در مقابل یک گروه شورشی قومی در تاریخ آمریکا و ناتو باشد که تبعات این شکست به مراتب از شکست ویتنام پی آمد گسترده دارد و انگیزه پیروزی برای گروه های شورشی و تروریستی در سراسر جهان می دهد.

در ناکامی و بدنامی آمریکا و ناتو در افغانستان اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله نقش به سزائی دارند این هر دو سرباند دزدان حرفوی مافیایی هستند که کمک های ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی را به هدر دادند و جامعه افغانستان را به یک جامعه فقیر در حدود بیش از هفتاد فیصد زیر خط فقر تبدیل کردند که فقر، بیکاری، فساد، فحشا و اعتیاد باعث آن گردید که مردم نسبت به حکومت وابسته به آمریکا بدبین و شکار طالبان شوند.

در آستانه سفر به آمریکا اشرف غنی احمدزی برخی سران سیاسی و جهادی را در یک جلسه نمایشی تبلیغاتی جمع کرده تا با این پیام به آمریکا بروند که گویا از تمام مردم افغانستان نمایندگی می کنند در حال که همین جلسه بسیار پرتنش بوده است و هیچگونه اجماع در آن وجود نداشته است و هریکی از سیاسیون نظر خود را داشته اند.

احمدزی و عبدالله هر دو از قوم پشتون در کشور کثیرالقومی افغانستان هستند و حتی احمدزی و عبدالله از پشتون ها نمایندگی کرده نمی توانند و به کلی از میان مردم افغانستان تجرید شده اند تا جایی که بیرق طالبان بالای خانه پدری اشرف غنی احمدزی نصب گردیده است.

اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله تصویر نادرست و خلاف حقیقت به مقام های آمریکایی ارایه خواهد نمودند و شاید بگویند که ما را تقویت کنید که این خواسته چه قبول شود و چه نشود یک تجربه تکراری و ناکارآمد است، آمریکا دیگر نمی تواند از طریق اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله در سیاست افغانستان نقش داشته باشد چون این ها به مهره سوخته تبدیل شده اند و بهتر این است که این ها را رخصت کند و حتی از پولهای که این ها دزدیده اند حساب بگیرد.

آمریکا باید به این درک رسیده باشد که افغانستان به یک اداره جدید که توان مدیریت جنگ و صلح را داشته باشد نیاز دارد و اداره اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله در حالت فروپاشی قرار دارد.

اگر امریکا به راستی میخواهد که در سیاست افغانستان نقش داشته باشد و شکست خود را جبران نماید به نیروهای تماس برقرار کند که توانایی مقابله با طالبان را دارند چنین نیروها در میان تاجیک ها، هزاره ها، اوزبیک ها و بخش از پشتونها فروان وجود دارد و اگر امریکا تصمیم گرفته است که افغانستان در کام یک گروه شورشی قومی سقوط کند در این راستا شاید اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله مفید واقع شوند.

حسن علی عدالت

  پربازدید ترین