• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مراسم یادبود شهدای مدرسه سیدالشهدا غرب کابل در شهر کاشان ایران برگزار شد

مراسم یادبود شهدای مدرسه سیدالشهدا غرب کابل در شهر کاشان ایران برگزار شد

 آیین یادبود شهدای حادثه تروریستی و شهادت دانش‌آموزان دختر مدرسه سیدالشهدا(ع) غرب کابُل، با حضور مهاجرین، دانشجویان، علمای اهل افغانستان در شهر کاشان ایران برگزار شد.

این یادبود با مدیریت ستاد بزرگداشت شهید مزاری کاشان و کانون فرهنگی حضرت زینب و باحضور امام جمعه محترم راوند و با شرکت چشمگیر مهاجرین افغانستانی و مسؤلین اداره اتباع با حزن و اندوه خاصی برگزار گردید.

ابتدا امام جمعه محترم راوند در این مراسم طی سخنان کوتاهی افزود: شهامت، شجاعت و تلاش جوانان مهاجر قابل تحسین و تمجید است و  این فاجعه را که انسان‌های پاک و بیگناه را ناجوانمردانه هدف قرار داد، به تمام امت اسلام به ویژه ملت شریف، مقاوم، مبارز و پایدار افغانستان و به خصوص خانواده‌های داغدار تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

همچنین سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی ناطقی مدیریت فرهنگی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی واحد تهران و ریاست جامعه روحانیت انصارالمهدی (عج) طی سخنان کوتاهی وضعیت جاری کشور را بررسی و تحلیل نمود و در خصوص حذف سیستماتیک نخبگان هزاره هشدار داد.

وی در سخنان کوتاهی از مسلح شدند مردم ابراز نگرانی نمود و گفت: بیم آن می‌رود که کشور عزیز ما با توطئه دیگری به طرف جنگ داخلی سوق داده شود و یقین دارم که پشت این توطئه بزرگ پای آمریکا در میان است.

در پایان شیخ علی ناطقی از مهمانوازی و همکاریهای سخاوتمندانه ایران اسلامی  و به ویژه از مقام معظم رهبری آیت الله امام خامنه ای تشکر و قدردانی نمود.

  پربازدید ترین